2011年4月15日 星期五

Song For My Father-Brett Anderson


Artist: Brett Anderson


Song For My Father

Now my body is sand
And the wind blows through me
Like the soil on your hand
I am compost and leaves

現在我的身體就像流沙
一陣風吹透我
像在你手中的土壤
我是營養的肥料與葉子

And my life has gone, darling
And now I am free
And my life has gone, darling
Like words made of sand
Like the shivering trees

我的生命已經逝去,親愛的
現在我已經自由了
我的生命已經是去,親愛的
就像流沙組成的話語(慢慢地流盡)
像(隨風)顫動的樹木

And my life was a flower
And love was the leaves
But nobody saw
Any beauty in me 

我的生命像一朵花
我的愛像葉子
但是沒有人看見
(沒有人看見)我生命中的美麗

And my life has gone, darling
And now I am free
And my life has gone, darling
Like words made of sand
Like the shivering trees

如今我的生命已經消逝,親愛的
現在我得到自由
我的生命已經消逝,親愛的
像那些由流沙組成的話語
相隨風顫動的樹木

When your life was gone, darling
And when you were free
When your life was gone, darling
Your words made of sand
So be nothing with me

當你的生命結束時,親愛的
就是你獲得自由之時
當你的生命結束時,親愛的
你那流沙組成的話語
對我而言已經失去其意義
 
Words made of sand
Just words made of sand

所有由流沙組成的話語
都只是由流沙組成的話語(流逝而不存在)

-
如果前面四段是老爸說的話,後面是兩段是兒子的囈語。

沒有留言:

張貼留言