2011年4月4日 星期一

The Ghost of You-The Tears


Brett躺在地板上,Bernard合音(第一次看見)都是有深意的吧!
當他吶喊的時候,你有沒有在眼眶底下藏一兩顆眼淚?

Artist: The Tears(Brett Anderson, Bernard Butler)
The Ghost of You

I threw out the photographs
Like yesterdays flowers
I tried to erase the past
But it won't go away

我丟掉過去拍的那些照片
就像昨天凋謝的花朵
我試著擦掉過去的記憶
但它始終在腦海裡揮之不去

And those where the curtains
That you had made
One thing's for certain
The ghost of you stays

房子裡四處掛著妳親手作的簾子
看著那些簾子就想起的妳身影

I painted the second room
And cleared out the basement
And smelled some of your perfume
On a scarf that you made

我油漆了一間新的房間
清理地下室
(最後)聞了聞妳編織的圍巾上的香水味

The Salvation Army collected your things
I gave them the jewellery, all the bracelets and rings
Your clothes in black bin bags I gave them away
I tried to move on but the ghost of you stays
The ghost of you stays
The ghost of you stays

拯救大隊(清潔隊)收走妳留下的東西
我給他們妳的珠寶首飾,所有的項鍊與戒指
妳裝在黑箱袋中的所有衣服我讓他們都拿走
我試著繼續生活,但妳的身影始終無法抹滅
妳的身影揮之不去
妳的身影始終揮之不去 

I threw out the photographs
Like yesterdays flowers
I tried to erase the past
But it won't go away

我丟掉以前拍的照片
像昨天凋謝的花朵
我試著擦去以前的回憶
但它始終縈繞不去

I wake in the morning
And try to be brave
But it's hard to move on
When the ghost of you stays

早晨醒來
我試著勇敢
但還是很難繼續生活
只要妳的身影還留在我的腦海中

It's hard to move on
When the ghost of you stays
The ghost of you stays
The ghost of you stays

還是很難繼續生活
只要妳的身影還繼續留在我的腦海中
妳的身影還留在這裡
妳的身影還留在這裡

沒有留言:

張貼留言