2011年3月23日 星期三

Stay Together-Suede



Stay Together 

come to my house tonight
we can be together in the nuclear sky
and we will dance in the poison rain
and we can stay a while in heaven today

今晚來我家吧
我們可以一起站在充滿輻射的天空下
然後在劇毒的雨中共舞
享受一天(今天)當中短暫的純潔(天堂)時光

let's stay together
let's stay, these days are ours
let's die together?
two hearts under the skyscrapers

讓我們待在一起吧
當我們在一起時,這些日子都是我們的
讓我們一起死去吧?
兩顆相依的心,死在高聳的大樓之下

come to my arms tonight
just you and me together under electric light
and she will dance in the poisoned air
just you and me forever by the motorway there

今晚到我的懷裡來
就只有你和我一起在電光燈的照耀之下
然後她會在被汙染的空氣中跳舞
就只有你和我永遠站在高速高路旁

let's stay together
let's stay, these days are ours

stay together
two hearts under the skyscrapers

讓我們待在一起
讓我們留下來,那些時光是我們的
待在一起
兩顆心,在高聳的大樓之下

there's a time bomb in the high rise
there's a blue suburban dream
will i see you up in paradise
or have you come to catch me?

這是一段在(人們)在繁榮中爆炸的歲月
各處都作著藍色(憂鬱的)郊區之夢
我會看見你上天堂嗎?
還是你會來找我?

come to my arms i'm lost
just you and me together in the year of the horse
single file in the nuclear night
and we could feel a little closer
as we tumble through the sky

來我失落的懷中
就你和我,待在這個狂飆的歲月
(horse: 馬,海洛因Heroine的俚語)
在這片混濁的天下唯一的藏身之處
我們會覺得更親近
當我們從這片天空滾落時
(當我們從這片天空滾落時,我們會覺得更親近)

let's stay together,
let's stay these days are ours
let's stay together,

two hearts under a skyscraper
let's stay together,

in this broken down love
let's stay together,

two hearts under the skyscrapers
讓我們待在一起吧!
讓我們留下屬於我們的日子
讓我們待在一起
兩顆相依的心在高聳的大樓之下
讓我們待在一起,
讓我們待在殘破不勘的愛當中
讓我們待在一起,兩顆相依的心
在高聳的大樓之下

沒有留言:

張貼留言