2011年3月30日 星期三

Ebony-Brett Anderson



ebony  名詞:【植物】黑檀、烏木 ;形容詞:黑檀木製的、似木的、烏黑的。

Strangers just the other day
Walked right up and asked your name
Vodka in the afternoon
Drunk so much we left our food

不久前還是我們彼此還是陌生人
我走向你,問了妳的名字
下午,我們一起喝了伏特加
喝得有點多,連食物都沒有吃

Ebony now here we go, moving fast and moving slow
And my liver is in your hands, make me a bad man

Ebony現在讓我們一起走吧,看是要快步走過還是慢慢地走
我的肝現在就握在妳的手裡,這使我看起來就像是一個壞男人

Wandered down to Lisson Grove
It was somewhere I used to go
We saw faces in the trees
The traffic whispered 'Ebony'

我們信步走向Lisson Grove
這是我常會去的地方
在樹林裡,我們凝視著彼此的臉龐
呼嘯而過的車子好像也呢喃著“Ebony”

Ebony now here we go, moving fast and moving slow
And my liver is in your hands, make me a bad man

Ebony現在讓我們一起走吧,看是要快步走過還是慢慢地走
我的肝現在就握在妳的手裡,這使我看起來就像是一個壞男人

I'll take you where the pigeons fly
And I'll tell you pretty lies
When nothing really makes much sense all you need
Is confidence

我會帶你到可以看見群鴿飛舞的地方
然後會告訴你美麗的謊言
當這個世界什麼都沒有意義的時候,妳唯一需要的
就是自信

Ebony now here we go, moving fast and moving slow
And my liver is in your hands, make me a bad man 

Ebony現在讓我們一起走吧,看是要快步走過還是慢慢地走
我的肝現在就握在妳的手裡,這使我看起來就像是一個壞男人

沒有留言:

張貼留言