2011年5月9日 星期一

Sadie-Suede




Sadie

Inside her is the suburbs in the sodium lights and the streets
In the parked cars and the pretty parks and in every lonely disease
In the new loves under covers in the cold touch of the right
In the dead flowers and the silent hours
In the nightclubs and the fights
在她的內心深處是一個充滿燈光與街道的郊區
(一個郊區)充滿車輛與美麗的停車場,和各式各樣孤單的疾病
(一個郊區)充滿被呵護新生的愛,同時暴露在冷酷的權力之下
(一個郊區)充滿枯萎的花朵與死寂的時刻
(一個郊區)充滿夜店與爭吵

Cold cold as the night high as the trees slow as you like
Oh you know she's she's cold cold as the night
High as the trees slow as you like... Sadie
冷、冷得像是夜晚,巨大得像顆樹,緩慢得如你所喜
噢!你知道她、她冷酷,冷得像夜晚
巨大得像顆樹,緩慢得如你所喜...賽蒂

Inside her is the suburbs, in the old front room in the rain
In all the bad days and the music that plays
In the bored kids and their games
In the new loves under covers, and all the young mums
And their worlds
Who are left at home when all the kids have grown watching
the pretty young girls
在她身處是一個郊區世界,像是一個老舊的前廳暴露在雨中
(那是一個郊區)在所有的壞日子裡音樂還是播放著
(那是一個郊區)充滿無聊的孩子與他們的遊戲
(那是一個郊區)充滿新生且被呵護的愛,與所有年幼的沉默
與他們的世界
當孩子們逐漸長大,然後開始看年輕漂亮的女孩時他們將離開家庭

Cold, cold as the night, high as the trees, slow as you like
Oh you know she's cold, cold as the night
High as the trees, slow as you like... Sadie
冷、冷得像是夜晚,巨大得像顆樹,緩慢得如你所喜
噢!你知道她、她冷酷,冷得像夜晚
巨大得像顆樹,緩慢得如你所喜...賽蒂

Cold, cold as the night, high as the trees, slow as you like
Oh you know she's cold, cold as the night
High as the trees, slow as you like... Sadie
冷、冷得像是夜晚,巨大得像顆樹,緩慢得如你所喜
噢!你知道她、她冷酷,冷得像夜晚
巨大得像顆樹,緩慢得如你所喜...賽蒂

Oh and I've got to take it, and I've got to fake it
And I've got to use her, and I've got to choose her
And I've got to feel it, and I've got to steal it
And I've got to be... Sadie
噢!我已經接受它,我(在我的世界裡)假造一個它
我已經利用了她(使我成長),我已經選擇了她
我已經感受到它,我也悄悄地竊取了他
然後我也已經變成了...賽蒂

-

沒有留言:

張貼留言